Betingelser ved bestilling af catering
Åbningstider
Catering skal som udgangspunkt bestilles skriftligt på mail til info@kirkhedegaard.dk eller via vores kontaktformular på hjemmesiden.
Kirk Hedegaards hovedkontor kan træffes telefonisk mandag–fredag mellem kl. 10.00-14.00 på 61132689. Fysiske møder skal bookes over mail.
Ved akutte henvendelser, hvor hjælpen ikke kan vente til dagen efter, vil det efter ovenstående telefontider være muligt at blive omstillet til vores vagttelefon på følgende nummer: 20586310. Hvis der, mod forventning, er fejl eller mangler, bedes gæsten skynde sig at ringe til os på vagttelefonen samme dag som leveringsdatoen.
Oplysninger ved bestilling
Gæsten bedes oplyse følgende ved bestilling:
- Fulde navn
- Telefonnummer
- Antal voksne & antal børn under 12 år
- Ønsket leverings-/afhentningsdato
- Tidspunkt for levering/afhentning
- Hvorvidt afhentning af returservice ønskes
- Menu
- Evt. leveringsadresse
- Faktureringsoplysninger (inkl. en mail, vi må stile fakturaen til)
- Privatadresse (da det er et krav, at denne fremgår af fakturaen)
Gæsten bærer selv ansvaret for at angive antal børn under 12 år i sin bestilling. Børn under 12 år får halv pris og halv portion.
Eventuelle allergener skal oplyses senest 7 dage før leveringsdatoen.
Det er ikke muligt at lave en forhåndsreservation.
Betaling
Vi fremsender en faktura til den e-mailadresse, som gæsten oplyser ved bestilling i ugen op til leveringsdatoen. Fakturaen skal betales via bankoverførsel. Information om betaling er oplyst på fremsendte faktura, hvor det vil fremgå, at indbetaling skal ske senest på leveringsdatoen. Vi tager ikke imod kontanter, medmindre det er aftalt på forhånd, og vi har ingen dankortterminal. Har gæsten nogle ønsker til, hvordan fakturaen skal udformes, skal dette oplyses senest 7 dage før leveringsdatoen.
Afbestilling og ændring af kuverter
Vi følger HORESTAs afbestillingsregler (Brancheforeningen for Hotel og Restaurant):
Afbestilling af selskab skal ske skriftligt senest 4 uger før arrangementet.
Ved afbestilling af hele arrangementet eller en reduktion på mere end 10 % gælder følgende:
- Mellem 28 og 7 dage før arrangementet opkræves der 50 % af den aftalte pris
- Mellem 6 og 1 dag før arrangementet opkræves der 75 % af den aftalte pris
- Ved manglende fremmøde (no-show) opkræves der 100 % af den aftalte pris
Tilbagemelding på det endelige antal skal ligeledes ske skriftligt senest 14 dage før leveringsdatoen. Eventuelle ændringer i dette antal skal være oplyst senest 7 dage før leveringsdatoen – derefter er antallet bindende. Det er således ikke muligt at nedjustere antallet af kuverter 6 dage før maden skal leveres.
Da vi ikke har kontortid i weekenden, er der ikke mulighed for at ringe til os i weekenden for at nedjustere antallet af kuverter. Her anbefaler vi, at gæsten i stedet skriver en mail, hvis deadline for det endelige antal falder på en lørdag eller søndag.
Eventuelle allergener, specialkost og andre ændringer i menu skal ligeledes oplyses senest 7 dage før leveringsdatoen. Skal Kirk Hedegaards køkken tage højde for eventuelle ændringer i menu 6 dage før leveringsdatoen, forbeholder vi os ret til at fakturere et gebyr på 250,- samt prisen for selve menuen.
Ved brug af Kirk Hedegaards eksterne leverandører er det til enhver tid den eksterne leverandørs afbestillingsregler, der er gældende.
Levering
Vi tilbyder gratis levering ved ordrer over kr. 3000,- (inden for 40 km. tur/retur). Ved ordrer under kr. 3000,- eller over 40 km. tur/retur vil vi opkræve et leveringsgebyr på 300,- uanset antallet af kuverter.
Alle leverancer sker i fødevaregodkendt emballage og i en af vores egne biler. Der følger ikke nogen menu-oversigt eller menu-beskrivelse med ved levering. Gæsten opfordres derfor til at printe menuen ud selv.
Maden er anrettet på fade og i skåle – lige klar til at sætte på bordet. Det eneste, gæsten skal sørge for, er at skære kødet og varme saucen – dog med forbehold for valg af menu. Brødet kan med fordel lunes.
Der kan gælde øvrige transportomkostninger ved længere distancer til henholdsvis Sjælland og Jylland.
Emballage
Alle fade, skåle, kasser mm. skal leveres tilbage til Odensevej 90, 5260 Odense S mellem kl. 07.00-17.00 senest 2 dage efter modtagelsen, medmindre andet er aftalt.
Al emballage skal være rengjort ved tilbagelevering. Evt. bortkommen eller ødelagt emballage erstattes af gæsten.
Ved afhentning af returemballage faktureres 1 x levering af kr. 300,-. Ønsker man dette, bedes gæsten give os besked herom inden leveringsdatoen.
Da alt laves fra bunden og efter sæsonens udbud, tages der forbehold for eventuelle forskydninger i sæsonerne.
Vi forbeholder os ret til prisjusteringer som følge af væsentlige ændringer i leverandørpriser og andre udefrakommende omstændigheder.